Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Anielska natura diabła

06 lipca 2001 | TeleRzeczpospolita | JB
źródło: Nieznane

ROZMOWA JANA BOŃCZY-SZABŁOWSKIEGO Z KRZYSZTOFEM GLOBISZEM

Anielska natura diabła

FOT. MICHAŁ SADOWSKI

Uznawany za jednego z najciekawszych, najbardziej utalentowanych aktorów średniego pokolenia. Zwrócił na siebie uwagę zaraz po studiach, gdy zagrał Karla Rossmana w słynnej inscenizacji "Ameryki" Kafki w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Jest aktorem Starego Teatru, i z tą sceną wiążą się jego największe teatralne sukcesy - Sigismundo w "Życie jest snem", Pijak w "Ślubie", Semenko w "Śnie srebrnym Salomei", Grabarz w "Grzebaniu" (wszystkie w reżyserii Jarockiego). Zagrał Peer Gynta, Don Carlosa i Don Juana. Koledzy ze Starego Teatru mówią, że "aktorstwo ma wpisane w mózg i duszę". Anna Polony zwraca uwagę na jego uczciwość zawodową i otwartość na ludzi. Coraz częściej gra w filmie. Wielki sukces przyniósł mu zwłaszcza "Krótki film o zabijaniu" Krzysztofa Kieślowskiego oraz "Wszystko, co najważniejsze" Roberta Glińskiego. Na inaugurację Teatru Narodowego Jerzego Grzegorzewskiego zagrał Wielkiego Księcia Konstantego w "Nocy listopadowej" teraz gra tam Natana w "Sędziach".

Kiedy ze smukłego, delikatnego młodzieńca przeistoczył się w postawnego mężczyznę, jego aktorstwo jeszcze bardziej się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2359

Spis treści
Zamów abonament