Czekając na powrót koniunktury
Czekając na powrót koniunktury
Od kilku tygodni coraz częściej pojawiają się informacje o cięciach wydatków, jakie przeprowadzają wydawcy prasy, stacje radiowe i telewizyjne. Ograniczają premie, honoraria, zabierają służbowe telefony komórkowe, a niekiedy zwalniają personel. Zarządy firm medialnych tłumaczą, że muszą dostosować się do zastoju, jaki od końca ubiegłego roku widać na rynku reklam. Tym bardziej że dołączył się do niego spadek sprzedaży wielu gazet i czasopism.
- Prasa sprzedaje się teraz gorzej niż przed rokiem. Spadek widać w nakładach gazet, a jeszcze większy jest w przypadku magazynów kolorowych, wśród których najlepiej sprzedają się nowości, zwłaszcza te dobrze reklamowane - ocenia Marian Kamiński, sprzedawca w jednym z kiosków na warszawskich Bielanach.
- Ludzie nie mają pieniędzy na gazety - komentuje sprzedawczyni z konkurencyjnego kiosku Ruchu.
Opinie kioskarzy potwierdzają zarówno wydawcy oraz kolporterzy prasy, jak i Związek Kontroli i Dystrybucji Prasy, który monitoruje nakłady i sprzedaż należących do niego wydawnictw.
Według danych związku, w pierwszych czterech miesiącach tego roku spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2000 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta