Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

O dziełach niedoskonałych

22 października 2001 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

Ubezpieczenia Reklamowane polisy nie zachęcają do ich kupna

O dziełach niedoskonałych

Duża liczba reklamacji produktu nie zachęca do jego kupna. Jest to też sygnał dla producenta, że stworzył dzieło niedoskonałe. Instytucje związane z nadzorem ubezpieczeniowym w niektórych krajach publikują wskaźniki przeliczające liczbę skarg na wielkość zebranej składki w poszczególnych towarzystwach. Czy w Polsce jest to możliwe?

W naszym kraju skargi na firmy ubezpieczeniowe trafiają najczęściej do rzecznika ubezpieczonych i do Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń (PUNU). Część z nich po interwencji urzędów uznawana jest przez towarzystwa za zasadne. Wypłacane są wówczas wyższe, niż początkowo ustalone, odszkodowania. Żadna z tych instytucji nie pokusiła się dotychczas o sporządzenie listy z przeliczeniami uzasadnionych reklamacji na liczbę sprzedanych polis.

Wskaźnik satysfakcji

W krajach anglosaskich, a zwłaszcza w USA, gdzie każdy stan ma własny urząd nadzoru ubezpieczeniowego, co roku publikowane są wskaźniki konsumenckiej satysfakcji. Pokazują one właśnie ilość zgłoszonych do takiego urzędu zasadnych reklamacji w stosunku do liczby sprzedanych polis bądź sumy zebranej składki.

-...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2450

Spis treści
Zamów abonament