O dziełach niedoskonałych
O dziełach niedoskonałych
Duża liczba reklamacji produktu nie zachęca do jego kupna. Jest to też sygnał dla producenta, że stworzył dzieło niedoskonałe. Instytucje związane z nadzorem ubezpieczeniowym w niektórych krajach publikują wskaźniki przeliczające liczbę skarg na wielkość zebranej składki w poszczególnych towarzystwach. Czy w Polsce jest to możliwe?
W naszym kraju skargi na firmy ubezpieczeniowe trafiają najczęściej do rzecznika ubezpieczonych i do Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń (PUNU). Część z nich po interwencji urzędów uznawana jest przez towarzystwa za zasadne. Wypłacane są wówczas wyższe, niż początkowo ustalone, odszkodowania. Żadna z tych instytucji nie pokusiła się dotychczas o sporządzenie listy z przeliczeniami uzasadnionych reklamacji na liczbę sprzedanych polis.
Wskaźnik satysfakcji
W krajach anglosaskich, a zwłaszcza w USA, gdzie każdy stan ma własny urząd nadzoru ubezpieczeniowego, co roku publikowane są wskaźniki konsumenckiej satysfakcji. Pokazują one właśnie ilość zgłoszonych do takiego urzędu zasadnych reklamacji w stosunku do liczby sprzedanych polis bądź sumy zebranej składki.
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta