Mali kupcy się cieszą, związkowcy protestują
Mali kupcy się cieszą, związkowcy protestują
Duże sieci przyznają, że popularność bonów rośnie, czego zresztą dowodzą akcje reklamowe promujące je jako świąteczny upominek dla pracowników.
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
Zaplanowane przez Ministerstwo Finansów opodatkowanie bonów towarowych i paczek świątecznych to kolejna w ostatnich latach próba likwidacji bonów krytykowanych przez drobnych kupców jako sposób na zwiększanie obrotów supermarketów. Z propozycji cieszą się drobni kupcy, a krytykują ją ostro związkowcy. Największy, niezależny emitent bonów firma Sodexho Pass ocenia, że roczna wartość sprzedaży bonów wynosi ok. 550 mln zł. Kilkakrotnie mniej niż to oceniają kupcy.
- Nie wszystkie firmy dawały swoim pracownikom bony towarowe, które były ukrytą formą dodatku do pensji. To nie było sprawiedliwe - wyjaśnia Anna Sobocińska rzecznik Ministerstwa Finansów, które po raz kolejny w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta