Zawsze po kosztach przychodzi zysk
Zawsze po kosztach przychodzi zysk
Mike Burns, prezes General Motors Europe
Rz: Czy zgodzi się pan, że General Motors w Europie nie jest już firmą tak konkurencyjną jak przedtem? Gdzie są nowe modele, dzięki którym kierowany przez pana koncern odzyska dawną pozycję?
MIKE BURNS: Na najbliższych pięć lat planujemy wprowadzenie wielu nowych modeli. Uważam również, że Saab, po ostatnich inwestycjach na sumę około 500 mln dolarów, ma interesującą ofertę; sama pani widziała, z jakim zainteresowaniem spotkała się ona w Detroit. To nie znaczy, że jesteśmy z siebie zadowoleni.
A co z Oplem? Nie ukrywam, że niepokojący jest brak nowego modelu dla fabryki w Gliwicach. Kiedy będzie coś wiadomo na ten temat?
Sytuacja wygląda tak: astra classic nie jest autem, które można nadal sprzedawać w takich ilościach, które uzasadniałyby produkcję. Naturalnie, planujemy wprowadzenie do fabryki w Gliwicach nowego modelu, jednakże nie w najbliższym czasie i jedynym produkowanym tam modelem pozostanie przez jakiś okres Agila, która jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej klasie, choć ostatnio także ucierpiała z powodu spadku popytu.
Zgodzi się pan jednak, że dla agili być na pierwszym miejscu w swoim segmencie to niewielki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta