Przestrzegaj albo płać
Zakaz reklamy papierosów
Przestrzegaj albo płać
Od 1 stycznia zaczął obowiązywać całkowity zakaz reklamy tytoniu w radiu i telewizji oraz w prasie dziecięcej i młodzieżowej. W zeszłym roku reklamę papierosów nadawała prywatna telewizja Pol Sat. Gdy zrobi to w tym roku zaryzykuje, że przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji obciąży ją karą finansową do wysokości 50 procent opłaty, jakie wnosi stacja za korzystanie z częstotliwości -- ok. 750 tysięcy złotych (7, 5 miliarda) .
Telewizja publiczna nie nadaje reklam papierosów -- zadecydowało o tym telewizyjne rozporządzenie wewnętrzne, które wydał prezes Radiokomitetu Andrzej Drawicz. Był to rodzaj aktu dobrej woli i nie obowiązywał nadawców prywatnych. Uchwalona w czerwcu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta