Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cios w dyskonty

19 czerwca 2002 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

Handel Spór o ustawowy zapis o ograniczeniu sprzedaży pod własną marką

Cios w dyskonty

ANITA BŁASZCZAK

Żaden z zapisów projektu nowelizacji ustawy o nieuczciwej konkurencji nie wywołał takiej burzy, jak plany ograniczenia do 20 proc. udziału własnych marek w obrotach sklepów dyskontowych. Po raz pierwszy we wspólnym froncie zjednoczyły się duże sieci i ich dostawcy, w tym mniejsze i średnie firmy. Liczą, że Senat na najbliższym posiedzeniu (19 -21 czerwca) poprawi poselską wersję projektu.

Choć własne marki dystrybutorów (tzw. private labels) zadomowiły się na polskim rynku dopiero pod koniec lat 90., to szybko zwiększają swój udział w sprzedaży. Grzegorz Frącek, dyrektor handlowy Sokpolu przypomina, że w ubiegłym roku już ok. 11 proc. soków w Polsce sprzedawano pod własną marką sieci handlowych.

Maciej Faliński ze zrzeszającej największe sieci Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD) ocenia, że produkty pod własną marką stanowią kilkanaście - do ok. 20 proc. obrotów supermarketów i ponad...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2648

Spis treści

Nauka i Technika

Wojna z terroryzmem

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament