Rzeczpospolita Czytelników; 21.06.2002
Eksperci Inspekcji Handlowej odpowiadają na pytania konsumentów
Podczas wczorajszego dyżuru poświęconego Inspekcji Handlowej wątpliwości czytelników wyjaśniali: JADWIGA GUNERKA, dyrektor Biura Prawnego i Ochrony Konsumenta, oraz BOGUMIŁ CIAŚ, dyrektor Biura Kontroli i Bezpieczeństwa Produktu w Głównym Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
Kupiłam dżinsy, które wytarły się dosłownie po kilku dniach, z niebieskich zrobiły się prawie białe. Sklep nie uznał reklamacji, twierdząc, że źle uprałam spodnie. Argumentował, że wycięłam wszywkę informującą o prawidłowym ich czyszczeniu (m.in. o dopuszczalnej temperaturze prania). Co robić?
Jeżeli faktycznie zniszczenie dżinsów nastąpiło przez nieprawidłowe ich wypranie, niewiele da się zrobić. Jednak to, że wycięto wszywkę informującą o sposobie konserwacji, nie jest dowodem na to, że spodnie zostały źle wyprane. Sprawa wymaga wnikliwego badania. Czytelniczka powinna jak najszybciej zwrócić się na piśmie do wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej. W piśmie trzeba podać stan faktyczny, czyli przede wszystkim datę zakupu spodni i ich reklamacji, oraz powód odmowy uwzględnienia reklamacji. Inspektor handlowy podejmie się w tej sprawie mediacji ze sprzedawcą, którą powinien przeprowadzić w ciągu miesiąca od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta