Komunikatywność z głową
Komunikatywność z głową
RYS. ROBERT DĄBROWSKI
Szkoły językowe w większości korzystają dziś z autorskich podręczników i prześcigają się w wymyślaniu metod nauczania, które - nie łamiąc kanonów metodyki - mają zapewnić maksymalną skuteczność. Czy warto w nie wierzyć?
Teoria dydaktyki języków obcych i komunikacji językowej zakłada komunikatywne podejście do uczenia i nowe techniki nie powinny tego naruszać. W praktyce oznacza to, że podczas zajęć kładzie się nacisk na porozumiewanie się - niezależnie od tego, czy chodzi o używanie reguł gramatycznych, czy o swobodną konwersację.
Poza sferą mitów
Z nauką języków obcych wiąże się kilka mitów. Warto zdawać sobie z tego sprawę, bo pozwala to wyzbyć się niepotrzebnych uprzedzeń. Osoby uczące się mogą dzięki temu bardziej wierzyć w siebie przy staraniu się o pracę, a pracodawcy będą staranniej weryfikować zgłoszenia. Jakie to mity?
Po pierwsze - firmy nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta