Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od 18 tysięcy do pół miliona

14 stycznia 1995 | Moje Pieniądze | ZZ

Ceny samochodów w kontyngencie `95 (i nie tylko)

Od 18 tysięcy do pół miliona

Adam Jamiołkowski

Zaczął się styczeń, a wraz z nim kontyngent `95. Importerzy szukają klientów, ci zaś próbują zorientować się w cenach. Nie jest to łatwe, bowiem właściwie każda firma stosuje inny sposób zestawiania cennika. Porównać je jest więc bardzo trudno.

BMW

Sprzedawcą samochodów tej marki jest firma Smorawiński i Spółka. Jako zasadę przyjęła podawanie cen w markach niemieckich. Ceny te zawierają koszty transportu oraz przeglądu zerowego i dotyczą wyposażenia standardowego, które w wozach BMW obejmuje m. in. katalizator, układ ABS, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz wspomaganie układu kierowniczego. Płatność za samochód następuje w złotych po przeliczeniu wartości samochodu z marek na złote wg kursu bankowego obowiązującego w dniu dokonywania płatności oraz doliczeniu (to wyjątek, inni podają ceny brutto) podatku akcyzowego i podatku VAT.

Cena najtańszego modelu 316 i compact z silnikiem o mocy 102 KM wynosi według cennika 41671 DEM, co oznacza, że według aktualnego kursu marki kupujący realnie zapłacić musi za auto nieco powyżej 85 tys. złotych. Za limuzynę z serii 3 zapłacić trzeba ok. 93 tys. złotych, a model z 90-konnym silnikiem turbodiesel wyniesie powyżej 100...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 376

Spis treści
Zamów abonament