Od 18 tysięcy do pół miliona
Ceny samochodów w kontyngencie `95 (i nie tylko)
Od 18 tysięcy do pół miliona
Adam Jamiołkowski
Zaczął się styczeń, a wraz z nim kontyngent `95. Importerzy szukają klientów, ci zaś próbują zorientować się w cenach. Nie jest to łatwe, bowiem właściwie każda firma stosuje inny sposób zestawiania cennika. Porównać je jest więc bardzo trudno.
BMW
Sprzedawcą samochodów tej marki jest firma Smorawiński i Spółka. Jako zasadę przyjęła podawanie cen w markach niemieckich. Ceny te zawierają koszty transportu oraz przeglądu zerowego i dotyczą wyposażenia standardowego, które w wozach BMW obejmuje m. in. katalizator, układ ABS, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz wspomaganie układu kierowniczego. Płatność za samochód następuje w złotych po przeliczeniu wartości samochodu z marek na złote wg kursu bankowego obowiązującego w dniu dokonywania płatności oraz doliczeniu (to wyjątek, inni podają ceny brutto) podatku akcyzowego i podatku VAT.
Cena najtańszego modelu 316 i compact z silnikiem o mocy 102 KM wynosi według cennika 41671 DEM, co oznacza, że według aktualnego kursu marki kupujący realnie zapłacić musi za auto nieco powyżej 85 tys. złotych. Za limuzynę z serii 3 zapłacić trzeba ok. 93 tys. złotych, a model z 90-konnym silnikiem turbodiesel wyniesie powyżej 100...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta