Nie tylko udział w targach i misjach
Igor J. Mitroczuk, dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej w Ministerstwie Gospodarki
Nie tylko udział w targach i misjach
Przedsiębiorcy, którzy chcą znaleźć na swoje wyroby odbiorców za granicą, korzystają od dawna ze wsparcia finansowego Ministerstwa Gospodarki. Na co konkretnie może tu liczyć polska firma?
IGOR J. MITROCZUK: Nie tylko polska, a krajowa, czyli taka, która ma w Polsce zarejestrowaną działalność gospodarczą. Program promocji selektywnej to jedna z nowych, eksperymentalnie wprowadzonych w tym roku form pomocy dla eksporterów. Jest ona na razie dostępna dla firm z pięciu wybranych branż: spożywczej, meblarskiej, przemysłu lekkiego, motoryzacyjnej i elektronicznej. Co najmniej 5 firm z danej branży wybiera koordynatora, którym może być jedno z przedsiębiorstw lub np. izba czy stowarzyszenie producentów. Koordynator składa w ich imieniu wniosek o dofinansowanie konkretnego przedsięwzięcia, które może pomóc tej grupie w sprzedaży towarów za granicą.
Na jakie przedsięwzięcia może otrzymać pieniądze z tego funduszu?
Na zorganizowanie pokazu mody,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta