Filozofia i pamięć firmy
Filozofia i pamięć firmy
Na fali szybkiego rozwoju technologii informatycznych i ich zastosowań w zarządzaniu, mniej więcej pięć lat temu w USA pojawił się nowy typ relacji z klientami nazwany Customer Relationsip Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami - w skrócie CRM.
Początkowo nowy system stosowano głównie w branży dóbr łatwo zbywalnych, potem zalety CRM docenili usługodawcy, a dzisiaj za oceanem korzystają z niego już nie tylko firmy, ale także urzędy, instytuty naukowe.
Ta zasada działania, podparta - rzecz jasna - nowoczesną informatyką, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie firm, także w Polsce, niezależnie od branż. Na czym ona polega? Chodzi o to, aby skompletować w jednym miejscu całą wiedzę dotyczącą klientów. Punktem wyjścia jest baza danych o nich - tam spływają informacje wszelkiego rodzaju. Do tej bazy w miarę potrzeb można dobudować nowe funkcje. Wtedy powstaje coś w rodzaju biblioteki, uporządkowanego archiwum. Pozwala to bardzo łatwo zorientować się, którzy klienci są najbardziej rentowni. CRM, wreszcie, to interfejs, który na podstawie wprowadzonego do niego zapytania, potrafi połączyć informacje płynące z różnych miejsc w firmie, np. z księgowości czy z raportów ze spotkań handlowców lub z działów realizujących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta