Sztuka kolekcjonowania
Sztuka kolekcjonowania
Tryptyk Hansa Memlinga "Sąd Ostateczny" jest największą atrakcją wystawy "Thesauri Poloniae"
(C) WOJCIECH SURDZIEL/AGENCJA GAZETA
Rz: Jaki wizerunek Polski przynosi rozpoczynająca się dziś w Kunsthistorisches Museum w Wiedniu wystawa?
DOROTA FOLGA-JANUSZEWSKA: Prezentujemy się jako kraj, którego sztuka tkwi mocno w tradycji zachodnioeuropejskiej i który utrzymuje swą pozycję na mapie cywilizacyjnej Europy od stuleci. Pokazujemy, że zawsze byliśmy otwarci na wpływy artystyczne. A arcydzieła, które przywieźliśmy dowodzą, że naszych mecenasów czy protektorów kultury śmiało można zaliczyć do elity kolekcjonerskiej.
Dla tej ekspozycji otworzyły się biblioteki, muzea, archiwa, zbiory kościelne i klasztorne, skarbce katedralne i kolekcje prywatne. Pokazujemy zatem to, co mamy najlepszego?
Wybraliśmy ponad 180 zabytków wysokiej klasy z 41 kolekcji, jednak "Skarbiec Polski" nie stanowi przeglądu ich zawartości. Celem wystawy jest pokazanie, w jaki sposób powstawały w Polsce zbiory sztuki, poczynając od XII...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta