Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuka kolekcjonowania

02 grudnia 2002 | Kultura | EZ
źródło: GW 021119 WS DIG
źródło: Nieznane

Rozmowa z Dorotą Folgą-Januszewską, kuratorem i koordynatorem otwieranej dziś w wiedeńskim Kunsthistorisches Museum wystawy "Skarbiec Polski" na zakończenie Roku Polskiego w Austrii

Sztuka kolekcjonowania

Tryptyk Hansa Memlinga "Sąd Ostateczny" jest największą atrakcją wystawy "Thesauri Poloniae"

(C) WOJCIECH SURDZIEL/AGENCJA GAZETA

Rz: Jaki wizerunek Polski przynosi rozpoczynająca się dziś w Kunsthistorisches Museum w Wiedniu wystawa?

DOROTA FOLGA-JANUSZEWSKA: Prezentujemy się jako kraj, którego sztuka tkwi mocno w tradycji zachodnioeuropejskiej i który utrzymuje swą pozycję na mapie cywilizacyjnej Europy od stuleci. Pokazujemy, że zawsze byliśmy otwarci na wpływy artystyczne. A arcydzieła, które przywieźliśmy dowodzą, że naszych mecenasów czy protektorów kultury śmiało można zaliczyć do elity kolekcjonerskiej.

Dla tej ekspozycji otworzyły się biblioteki, muzea, archiwa, zbiory kościelne i klasztorne, skarbce katedralne i kolekcje prywatne. Pokazujemy zatem to, co mamy najlepszego?

Wybraliśmy ponad 180 zabytków wysokiej klasy z 41 kolekcji, jednak "Skarbiec Polski" nie stanowi przeglądu ich zawartości. Celem wystawy jest pokazanie, w jaki sposób powstawały w Polsce zbiory sztuki, poczynając od XII...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2788

Spis treści
Zamów abonament