Od anioła do diabła
Po roli w "Przesłuchaniu" zrozumiałam, że najważniejszy jest człowiek i uroda, jaką w sobie niesie. Tylko nad tym chcę pracować.
Od anioła i od diabła
For. Ryszard Jaworski Krystyna Janda debiutowała na trzecim roku studiów aktorskich w warszawskiej szkole teatralnej w "Trzech siostrach" Czechowa w reżyserii Aleksandra Bardiniego. Od 1976 r. do 1986 r. była aktorką stołecznego Ateneum. Od 1987 r. jest w zespole Teatru Powszechnego w Warszawie. Niezwykłą popularność przyniosła jej pierwsza rola filmowa - młodej reporterki Agnieszki w "Człowieku z marmuru" Andrzeja Wajdy. Grała w wielu jego filmach, jak i u innych znanych reżyserów: Żuławskiego, Szabó, Żebrowskiego, Szulkina, Boisseta, Bugajskiego, Keglovica, Piwowarskiego, Laurenta, Krzystka, Kieślowskiego, Zanussiego. Sama też reżyseruje - filmy ("Pestka"), przedstawienia teatralne i Teatru TV (m.in. "Klub kawalerów").
- W ukształtowaniu pani wizerunku jako aktorki dużą rolę, jak myślę, odgrywa temperament. Rodzaj drapieżności, który jako pierwszy wydobył z pani Andrzej Wajda i uczynił atutem w "Człowieku z marmuru". Jest pani utożsamiana z postacią Agnieszki do tego stopnia, że trudno ją było przebić nawet tak wyrazistej osobowości jak Antonina Dziwisz z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta