Bumerang w salonie
Bumerang w salonie
- Opinia Stowarzyszenia Oficjalnych Importerów Samochodów
- Sieć sprzedaży i obsługi aut w Europie i w Polsce
- Jakie zmiany nas czekają
- Handel samochodami w Europie
Reakcję producentów łatwo przewidzieć, bo zależy im na zbycie kilku milionów aut, a nie kilkuset tysięcy, jak w Polsce. Ceny u nas wzrosną
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Proponowana przez UOKiK regulacja sprzedaży samochodów i ich obsługi ma przynieść spadek cen i podnieść jakość usług. Spowoduje jednak zapewne efekt bumerangowy, czyli odwrotny do zamierzonego.
Obecnie nowy samochód można kupić wyłącznie u dilera, który sprzedaje samochody jednej marki na określonym terenie i musi prowadzić serwis sprzedawanych przez siebie pojazdów.
Przedstawiciele UOKiK uważają, że w takim systemie tracą klienci, gdyż ceny samochodów mogą być niższe. Rządowe rozporządzenie wchodzi w życie 1 lutego 2004 roku. Rozdzieli ono serwis i sprzedaż aut. W jednym salonie będą mogły być sprzedawane auta różnych marek. Poza tym autoryzowany warsztat nie będzie musiał serwisować pojazdów jednej marki oraz korzystać wyłącznie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta