Stary tachograf; Podły klient
- Ważna interpretacja ustaw - Stary tachograf
- Ochrona dobrego imienia firmy - Podły klient
Ważna interpretacja ustaw
Stary tachograf
Przewoźnicy, od których ustawa o czasie pracy kierowców nie wymaga posiadania tachografów, nie muszą kupować nowych urządzeń kontrolnych i montować ich w pojazdach, w których mają urządzenia starego typu. Tak tłumaczą niejasne przepisy pracownicy resortów infrastruktury i gospodarki.
Właściciele samochodów ze starymi tachografami, obowiązkowo montowanymi w niektórych autach po 1984 r., niespełniającymi obecnie ustawowych wymagań, którzy zostali zwolnieni przez ustawę o czasie pracy kierowców z posiadania jakichkolwiek tego rodzaju urządzeń - mają duże kłopoty z ustaleniem, czy muszą montować w swoich pojazdach nowe tachografy, czy nie.
Odpowiedzi trzeba szukać w kilku niezsynchronizowanych ze sobą aktach prawnych: prawie o ruchu drogowym, ustawie o miarach i ustawie o czasie pracy kierowców.
Nie każdy musi stosować
Montowania nowoczesnych tachografów (wymagania metrologiczne, którym powinny odpowiadać te urządzenia, określa rozporządzenie ministra gospodarki opublikowane w DzU z 2002 r. nr 230, poz. 1929) wymaga ustawa o czasie pracy kierowców. By spełnić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta