Włoskie cacko z Bielska
Włoskie cacko z Bielska
Czy budowa nowego silnika odbuduje wizerunek marki?
(C) FIAT
Szefowie Business Unit Fiata/Lancii/LCV nie ukrywali emocji i zadowolenia. Prezentowany przez nich w Turynie nowy silnik wysokoprężny 1,3 Multijet 16v jest nie tylko produktem, oznaczającym rewolucję techniczną w dziedzinie jednostek napędowych. Może też w dużym stopniu wpłynąć na przyszłość Fiata Auto - odbudowę wizerunku marki i odzyskanie dawnej pozycji.
Za pół roku na rynku
Silnik z wielokrotnym wtryskiem jest efektem trzech lat pracy spółki j.v. Fiata i General Motors Powertrain. Jest też owocem włoskiej koncepcji, rozpracowanej w ośrodku badawczym Fiata i Magneti Marelli, jako pochodna prostszej wersji silnika z jednym wtryskiem Unijet z 1987 r. Partnerzy zdecydowali, że będzie produkowany w Bielsku-Białej, na początek w liczbie 500 tys. rocznie, po 250 tys. szt. dla każdego z partnerów. Na jego opracowanie, oprzyrządowanie i testy wydano 400 mln euro.
Produkcja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta