Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawo tego nie przewidziało

11 lutego 2003 | Ekonomia | TŚ

Telekomunikacja

Gdy operator nie odpowie na reklamację

Prawo tego nie przewidziało

Co zrobić, jeśli operator telekomunikacyjny nie odpowie w terminie na reklamację albo gdy udzielona przez niego odpowiedź nie zawiera wszystkich przewidzianych w prawie elementów? Patrząc na przepisy ustawy - Prawo telekomunikacyjne, można dojść do wniosku, że po trzech miesiącach oczekiwania należy sprawę skierować do sądu.

Teoretycznie, czyli zgodnie z rozporządzeniem ministra gospodarki z 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych, "jednostka organizacyjna operatora rozpatrująca reklamację w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia" musi albo odpowiedzieć na piśmie na reklamację, albo poinformować na piśmie użytkownika, że nie może w terminie reklamacji rozpatrzyć. W tym drugim przypadku klient musi zostać powiadomiony o przyczynach zwłoki i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji. Termin ten nie może przekraczać 30 dni.

Gdy operator milczy

Zgodnie z obowiązującym już ponad rok rozporządzeniem odpowiedź operatora "powinna zawierać" m.in. "rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji"...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2846

Spis treści
Zamów abonament