Prawo tego nie przewidziało
Gdy operator nie odpowie na reklamację
Prawo tego nie przewidziało
Co zrobić, jeśli operator telekomunikacyjny nie odpowie w terminie na reklamację albo gdy udzielona przez niego odpowiedź nie zawiera wszystkich przewidzianych w prawie elementów? Patrząc na przepisy ustawy - Prawo telekomunikacyjne, można dojść do wniosku, że po trzech miesiącach oczekiwania należy sprawę skierować do sądu.
Teoretycznie, czyli zgodnie z rozporządzeniem ministra gospodarki z 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych, "jednostka organizacyjna operatora rozpatrująca reklamację w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia" musi albo odpowiedzieć na piśmie na reklamację, albo poinformować na piśmie użytkownika, że nie może w terminie reklamacji rozpatrzyć. W tym drugim przypadku klient musi zostać powiadomiony o przyczynach zwłoki i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji. Termin ten nie może przekraczać 30 dni.
Gdy operator milczy
Zgodnie z obowiązującym już ponad rok rozporządzeniem odpowiedź operatora "powinna zawierać" m.in. "rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji"...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta