Karol Szymanowski 'Król Roger'
Karol Szymanowski "Król Roger"
FOT. JULIUSZ MULTARZYŃSKI
Mariusz Treliński
Miał już za sobą dokonania teatralne, a przede wszystkim filmowe, gdy zadebiutował w operze. Było to w 1995 r., na scenie kameralnej Opery Narodowej przygotował "Wyrywacza serc" Elżbiety Sikory. Tak naprawdę jednak jako reżyser operowy narodził się cztery lata później z chwilą premiery "Madame Butterfly", także w Operze Narodowej. Wysmakowany plastycznie spektakl, toczący się w spowolnionym rytmie, jednych oburzył, innych zachwycił. Tych drugich było znacznie więcej. Inscenizacja przeniesiona w 2001 r. do Opery Waszyngtońskiej zyskała bardzo dobre recenzje krytyków amerykańskich. Następne prace Mariusza Trelińskiego w Operze Narodowej to "Król Roger", "Otello", "Eugeniusz Oniegin" oraz "Don Giovanni". Zawsze pracuje ze scenografem Borisem F. Kudlicką, który ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta