Kupić jak najtaniej
Kupić jak najtaniej
- Nie przepłacaj, kupuj najtaniej - nacisk na niską cenę od lat widoczny w promocjach sieci handlowych zdominował kampanie reklamowe, z którymi handlowcy coraz częściej wychodzą do telewizji i na billboardy.
W promocjach najtańszego proszku do prania, odzieży czy butów nie liczy się marka ani nazwa producenta, ale cena. W rezultacie producenci markowych wyrobów nastawieni na średnio zamożnych klientów z niepokojem obserwują, że tańsi konkurenci zdobywają rynek, mimo iż nie inwestują w reklamę ani rozwój swych wyrobów. - Zamiast orientacji na markę, rośnie orientacja na cenę - zwraca uwagę James Lafferty, dyrektor generalny koncernu Procter &Gamble na Polskę i republiki bałtyckie. W drugiej połowie 2000 r. niereklamowane, tańsze pieluszki miały niespełna 29-proc. udział w sprzedaży, to dwa lata poźniej ten udział wzrósł do 38,6 proc. Z kolei niereklamowane proszki do prania zwiększyły swój udział w sprzedaży prawie 5-krotnie do 8,4 proc.
Tania marka
W odpowiedzi na cenową presję część producentów stosuje wypróbowaną już na świecie strategię - nie obniża cen (i wizerunku) swych sztandarowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta