Ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury
Ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury
(Dz. U. Nr 162 z 30 grudnia 1998 r., poz. 1125 oraz Dz. U. Nr 98 z 12 września 2001 r., poz. 1070 )
Art. 1. 1. Ustawa określa obowiązki i prawa urzędników oraz innych pracowników zatrudnionych w:
1) sądach powszechnych i wojskowych,
2) powszechnych i wojskowych jednostkach organizacyjnych prokuratury.
Art. 2. Urzędnikiem może być osoba, która:
1) korzysta z pełni praw cywilnych i publicznych,
2) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie,
3) ma co najmniej średnie wykształcenie i zna dobrze język polski,
4) odbyła staż urzędniczy w sądzie lub prokuraturze,
5) ma stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
6) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Art. 3. 1. Staż urzędniczy ma na celu praktyczne i teoretyczne przygotowanie do wykonywania obowiązków urzędnika.
2. Staż urzędniczy trwa 12 miesięcy i kończy się egzaminem.
3. Od odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sądową, prokuratorską lub referendarską.
Art. 4. 1. Stosunek pracy z osobą ubiegającą się o przyjęcie na staż urzędniczy nawiązuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta