Strategia w ekspresowym tempie
- Komentarz: Koordynacja i zażenowanie
Komisja Europejska otrzymała w nocy ze środy na czwartek długoterminową strategię rozwoju infrastruktury transportowej w naszym kraju. Dokument został pospiesznie przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury po ujawnieniu przez "Rz", że Bruksela już dłużej czekać nie będzie i opracowała jego własną wersję.
Założenia strategii rozwoju sieci autostrad i dróg do 2013 roku przywiózł nagle wiceminister infrastruktury Sergiusz Najar. Ze źródeł bliskich polskim negocjatorom dowiedzieliśmy się, że jego przyjazd jeszcze dwa dni wcześniej w ogóle nie był przewidywany. Sam Najar powiedział, że dokument sporządzono w związku z nową prośbą Komisji. Jednocześnie przyznał, że jest zażenowany krytyką KE pod adresem jego resortu, opóźnienia tłumaczył jednak "zbyt małą liczbą etatów w Ministerstwie Infrastruktury". Jego zdaniem wcześniej KE chciała znać jedynie polskie zamierzenia na najbliższe dwa lata członkostwa. Zdaniem wysokich rangą urzędników Komisji do tej pory ministerstwo przekazywało jej jedynie luźne zestawy pomysłów, które nie składały się na całościowy program.
Znaczenie połączeń z Zachodem
Wiceminister odmówił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta