Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Serialowa więź z widzami

09 sierpnia 2003 | Kultura | BH
źródło: Nieznane

Filmowe propozycje TVP Klaus Maria Brandauer zagra u Filipa Bajona

Serialowa więź z widzami

TVP była współproducentem najnowszego filmu Jerzego Stuhra "Pogoda na jutro"

FOT. ROBERT JAWORSKI

BARBARA HOLLENDER

W 2003 roku Agencja Filmowa TVP ma do dyspozycji około 122 mln zł. Pieniądze te przeznaczone są na całą filmową produkcję telewizyjną: sitcomy, telenowele, seriale i filmy fabularne.

Te ostatnie otrzymują od 15 do 20 proc. tej kwoty. Dodatkowo agencja przeznacza 10 mln zł na premiery Teatru Telewizji.

Wśród Lubiczów, Burskich i Złotopolskich

Telenowele są dzisiaj ważnym telewizyjnym produktem.

- Musimy poświęcać uwagę gatunkowi, który ma ogromną oglądalność i tworzy bardzo silną więź stacji z widzami - mówi dyrektor generalny TVP Maciej Kosiński.

"Klan", "Złotopolscy", "Na dobre i na złe", "M jak miłość", "Plebania" to kury znoszące złote jaja. Przyciągają przed telewizory od 15 do 25 procent widowni, przynoszą też ogromne wpływy. Półgodzinny odcinek telenoweli kosztuje 120 - 160 tys. zł, a za reklamy nadawane przed i po jego emisji TVP...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2996

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament