Bomba z seksapilem
Bomba z seksapilem
Ten wideofilm zapada w pamięć: naga dziewczyna stoi na pustej plaży. Nie widać jej twarzy, w kadrze mieszczą się tylko jej biodra, talia, fragment ud. Naguska kręci hula-hoop. Nie jest to jednak zwyczajne, plastikowe kółko, to obręcz z drutu kolczastego. Każdy obrót pozostawia krwawe ślady na ciele dziewczyny. Po chwili ta sama masochistka obraca wokół talii kolczasty pierścień, stojąc na dachu miejskich zabudowań.
To jedna z najmocniejszych prac na wystawie "Attack! Sztuka i wojna w dobie mediów" w wiedeńskiej Kunsthalle. Autorka "Kolczastego hula", Sigalit Landau, obywatelka Izraela, przez ten metaforyczny obraz przedstawiła odczucia własne i współobywateli, żyjących w stanie permanentnej wojny.
Media, a zwłaszcza telewizja, przyzwyczaiły nas do krwawych widowisk, pokazywanych w każdym serwisie informacyjnym. Przestaliśmy odbierać ich grozę, współczuć poszkodowanym. Współczesna wojna ma dwa wcielenia: jedno realne, rozgrywane na żywo, które obchodzi tylko bezpośrednio zaangażowanych; drugie - widoczne na ekranach, przykuwające uwagę wielomilionowej widowni, ale niewiele ją wzruszające, bo odległe. Nie tylko telewidzowie pozostają w bezpiecznym dystansie od linii ognia, coraz częściej dotyczy to również dowódców, prowadzących wirtualne zmagania na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta