Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odszkodowanie dla okradzionego turysty

18 września 2003 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

Precedensowe orzeczenie: biuro podróży odpowiada za hotel

Odszkodowanie dla okradzionego turysty

Biura podróży powinny wybierać jako swych partnerów hotele, które gwarantują bezpieczeństwo ich klientom

FOT. (C) EAST NEWS

OPINIA - PROF. EWY ŁĘTOWSKIEJ

  • Ustawa o usługach turystycznych zwalnia biuro podróży od odpowiedzialności, jeśli do niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej z nim umowy doszło z winy klienta, działań osób trzecich (niezwiązanych z umową), jeżeli działań tych nie można było przewidzieć albo uniknąć, lub z powodu siły wyższej (art. 11a).

  • Kodeks cywilny mówi, że utrzymujący zarobkowo hotel jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gości hotelowych, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy lub wskutek siły wyższej albo powstała wyłącznie z winy gościa lub towarzyszącej mu osoby (art. 846 ust. 1).

    HANNA FEDOROWICZ

    Klient otrzyma prawie 4 tys. zł odszkodowania za rzeczy skradzione w hotelu, w którym ulokowało go biuro podróży - tak zdecydował warszawski Sąd Okręgowy. Wyrok jest precedensowy, dotychczas sądy oddalały podobne żądania wobec firm turystycznych.

    Jarosław P. wybrał się z biurem turystycznym Triada do Tunezji do miejscowości Sousse. Biuro zaoferowało mu

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3029

Spis treści
Zamów abonament