Odszkodowanie dla okradzionego turysty
Odszkodowanie dla okradzionego turysty
Biura podróży powinny wybierać jako swych partnerów hotele, które gwarantują bezpieczeństwo ich klientom
FOT. (C) EAST NEWS
OPINIA - PROF. EWY ŁĘTOWSKIEJ
- Ustawa o usługach turystycznych zwalnia biuro podróży od odpowiedzialności, jeśli do niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej z nim umowy doszło z winy klienta, działań osób trzecich (niezwiązanych z umową), jeżeli działań tych nie można było przewidzieć albo uniknąć, lub z powodu siły wyższej (art. 11a).
- Kodeks cywilny mówi, że utrzymujący zarobkowo hotel jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gości hotelowych, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy lub wskutek siły wyższej albo powstała wyłącznie z winy gościa lub towarzyszącej mu osoby (art. 846 ust. 1).
HANNA FEDOROWICZ
Klient otrzyma prawie 4 tys. zł odszkodowania za rzeczy skradzione w hotelu, w którym ulokowało go biuro podróży - tak zdecydował warszawski Sąd Okręgowy. Wyrok jest precedensowy, dotychczas sądy oddalały podobne żądania wobec firm turystycznych.
Jarosław P. wybrał się z biurem turystycznym Triada do Tunezji do miejscowości Sousse. Biuro zaoferowało mu
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta