Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szansa dla lekkich

18 września 2003 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Sprzedaż ciężarówek klasy lekkiej i średniej (DMC od 6 do 12 t) może w Polsce wzrosnąć nawet o 40 proc. w najbliższych 4 latach

Szansa dla lekkich

(c) Renault

W bieżącym roku zmniejszyła się nieco sprzedaż aut klasy do 8 tâ natomiast nieco wzrósł zbyt aut klasy od 8 do 12 t DMC. Liderem segmentu jest MAN - Starâ mający łącznie ponad 40 proc. rynku.

H. Guenter Heitzerâ prezes MAN - Star Trucks sp. z o. o., zauważaâ że polski rynek nie osiągnął jeszcze stanu nasycenia. Samochody z tego segmentu używane są do najróżniejszych zadańâ a dystrybucjaâ wykorzystująca głównie pojazdy o DMC od 10 do 12 t, będzie potrzebować ich znacznie więcej. Polscy klienci po samochodach tego typu oczekują ekonomicznego i pewnego środka transportuâ dlatego - w przeciwieństwie do pojazdów klasy ciężkiej - nie widać wyścigu mocy. Najczęściej wybierane są pojazdy z zawieszeniem stalowym i krótką kabiną.

(c) Mitsubishi

Okres wzrostu

Michał Luberadzkiâ dyrektor sprzedaży samochodów użytkowych Mercedes-Benz, także zauważa przesunięcie popytu z klasy 8 - 10 t do dwunastotonowejâ jako najbardziej uniwersalnej. Jednak powstanie nowej sieci dystrybucji hipermarketów zmienia nieco obraz polskiej dystrybucji - gwałtownie wzrosło...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3029

Spis treści
Zamów abonament