Ratunek dla Daewoo-FSO
Ratunek dla Daewoo-FSO
- Kalendarium
Sprzedaż nowych aut Daewoo w Polsce
Andrzej Tyszkiewicz, w 1995 roku dyrektor generalny FSO, sprzeciwiał się transakcji z General Motors i zabiegał o sprzedaż fabryki Daewoo
Gdy okazało się, że konglomerat Daewoo ma ogromne kłopoty finansowe, Kim Wu Czung, jego twórca i szef, uciekł z Korei i do dzisiaj ukrywa się gdzieś na południu Francji
Prezes Daewoo-FSO Jin Chul Suk, protestował przeciwko wysokim cenom, po jakich koreańska spółka-matka sprzedawała fabryce części. Ale został odwołany do kraju
ADAM MACIEJEWSKI, DANUTA WALEWSKA
Daewoo-FSO znów ma szansę. Rozmowy prowadzone przez wiceministra gospodarki Jacka Piechotę w Seulu i w Stanach Zjednoczonych mają pomóc żerańskiej spółce istnieć jeszcze przez kilka lat. 30 września rząd prawdopodobnie podejmie decyzję o pomocy państwa dla fabryki, która przeżywa ogromne kłopoty po bankructwie koreańskiego właściciela.
Trudno jednak nie zadać pytania, czy akcja ratowania tej firmy musiała mieć aż tak dramatyczny charakter. I czy błędu nie popełniono już w roku 1995, kiedy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta