Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ratunek dla Daewoo-FSO

27 września 2003 | Publicystyka, Opinie | a.mac DW MP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Polska miała być centrum operacji europejskich koreańskiego koncernu Daewoo. Stała się podręcznikowym przykładem jego klęski.

Ratunek dla Daewoo-FSO

  • Kalendarium

Sprzedaż nowych aut Daewoo w Polsce

Andrzej Tyszkiewicz, w 1995 roku dyrektor generalny FSO, sprzeciwiał się transakcji z General Motors i zabiegał o sprzedaż fabryki Daewoo

Gdy okazało się, że konglomerat Daewoo ma ogromne kłopoty finansowe, Kim Wu Czung, jego twórca i szef, uciekł z Korei i do dzisiaj ukrywa się gdzieś na południu Francji

Prezes Daewoo-FSO Jin Chul Suk, protestował przeciwko wysokim cenom, po jakich koreańska spółka-matka sprzedawała fabryce części. Ale został odwołany do kraju

ADAM MACIEJEWSKI, DANUTA WALEWSKA

Daewoo-FSO znów ma szansę. Rozmowy prowadzone przez wiceministra gospodarki Jacka Piechotę w Seulu i w Stanach Zjednoczonych mają pomóc żerańskiej spółce istnieć jeszcze przez kilka lat. 30 września rząd prawdopodobnie podejmie decyzję o pomocy państwa dla fabryki, która przeżywa ogromne kłopoty po bankructwie koreańskiego właściciela.

Trudno jednak nie zadać pytania, czy akcja ratowania tej firmy musiała mieć aż tak dramatyczny charakter. I czy błędu nie popełniono już w roku 1995, kiedy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3037

Spis treści
Zamów abonament