Mocznik za kołem polarnym
Mocznik za kołem polarnym
Klaus Maier (z lewej) i Eckhard Cordes (odpowiedzialny w koncernie DaimlerChrysler za pojazdy użytkowe) prezentują statuetkę Truck of The Year 2003 dla Mercedesa-Benza Actrosa.
Fot. (C) DaimlerChrysler.
Rz.: Jakie perspektywy dla producentów samochodów ciężarowych widzi pan w ciągu najbliższych kilku lat?
KLAUS MAIER: W przyszłym roku sprzedaż samochodów średnich i ciężkich w Europie powinna być podobna do tegorocznej. To stabilny rynek. Cały czas słaby jest popyt w Ameryce Łacińskiej. Natomiast spośród makroregionów bardzo dynamicznie rozwija się rynek azjatycki. W 2003 roku 25 procent naszej produkcji sprzedaliśmy na Dalekim i Środkowym Wschodzie. W ciągu ostatnich trzech lat podwoiliśmy tam sprzedaż. Muszę podkreślić, że rośnie znaczenie eksportu do tych regionów. W ubiegłym roku wyeksportowaliśmy 20 tys. pojazdów, gdy zaledwie trzy lata wcześniej tylko 8 tys. Oczywiście, ogromnym rynkiem są Chiny, gdzie zamierzamy rozpocząć produkcję naszych pojazdów. Duże nadzieje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta