Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Naruszenie bez wprowadzania w błąd

15 listopada 2003 | Prawo | IL

Butelka kątówka, czyli znak towarowy przestrzenny

Naruszenie bez wprowadzania w błąd

Kształt butelki jest cechą odróżniającą. Może być zarejestrowany i chroniony jako znak towarowy przestrzenny.

Przedsiębiorca używający butelki o kształcie zarejestrowanym jako znak towarowy na rzecz innego przedsiębiorcy nie narusza jego praw, jeśli butelka jest opatrzona etykietą wskazującą wyraźnie rodzaj napoju oraz producenta.

Takie wnioski płyną z wyroku Sądu Najwyższego z 14 listopada 2003 r. Kończy on sprawę wytoczoną przez Przedsiębiorstwo Przemysłu Spirytusowego Polmos w Warszawie Zbigniewowi R., producentowi napojów alkoholowych. Przedsiębiorstwo to ma od lat zarejestrowaną jako znak towarowy przestrzenny butelkę kątówkę, w której były i są sprzedawana m.in. wódka luksusowa, jarzębiak,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3077

Spis treści
Zamów abonament