Naruszenie bez wprowadzania w błąd
Naruszenie bez wprowadzania w błąd
Kształt butelki jest cechą odróżniającą. Może być zarejestrowany i chroniony jako znak towarowy przestrzenny.
Przedsiębiorca używający butelki o kształcie zarejestrowanym jako znak towarowy na rzecz innego przedsiębiorcy nie narusza jego praw, jeśli butelka jest opatrzona etykietą wskazującą wyraźnie rodzaj napoju oraz producenta.
Takie wnioski płyną z wyroku Sądu Najwyższego z 14 listopada 2003 r. Kończy on sprawę wytoczoną przez Przedsiębiorstwo Przemysłu Spirytusowego Polmos w Warszawie Zbigniewowi R., producentowi napojów alkoholowych. Przedsiębiorstwo to ma od lat zarejestrowaną jako znak towarowy przestrzenny butelkę kątówkę, w której były i są sprzedawana m.in. wódka luksusowa, jarzębiak,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta