Samolot dla Kowalskiego
Samolot dla Kowalskiego
GRZEGORZ ŁYŚ
Gospodarcze znaczenie garaży wcale nie maleje. Właśnie w garażu Jerzy Krawczyk, konstruktor lotniczy, i Henryk Słowik, przedsiębiorca z Krosna, zbudowali własnymi rękami samolot, który zaczyna podbijać światowe rynki. W przyszłym roku firma Ekolot chce sprzedać prawie trzydzieści swoich samolotów.
Sto lat od pierwszego lotu braci Wright - w czasach, gdy po niebie latają naszpikowane elektroniką ogromne samoloty pasażerskie i osiągające niewiarygodne prędkości i pułapy samoloty wojskowe - amatorzy lotnictwa znów zwracają się do najprostszych konstrukcji z płóciennym poszyciem. Na świecie w ciągu ostatnich 15 lat sprzedano dziesiątki tysięcy samolotów "ultralekkich", dzięki którym latanie być może już niedługo stanie się równie dostępne i popularne, jak prowadzenie samochodu. Skonstruowany w Krośnie JK-03 może się do tego w istotny sposób przyczynić, bo jest o połowę tańszy niż przeciętny taki samolot oferowany dziś na rynku. Kosztuje, bez silnika, 60 tys. zł.
Chałupnicza high-tech
Jerzy Krawczyk, konstruktor m.in. znanego szybowca szkolnego Puchatek, przypłacił transformację...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta