Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Twarze z przeszłości

01 grudnia 2003 | Kultura | BH
źródło: Nieznane

Camerimage 2003 Rozmowa z Peterem Weirem, gościem festiwalu, reżyserem filmu "Pan i władca: Na krańcu świata" - Wystawa obrazów Davida Lyncha w łódzkim Atlasie Sztuki

Twarze z przeszłości

(c) MARIAN ZUBRZYCKI

Rz: "Pan i władca: Na krańcu świata" to film inny od tych, które robił pan dotychczas. Ciekawi mnie, co pana w tym temacie zainteresowało?

PETER WEIR: Ciągle słyszę to pytanie i nie bardzo umiem na nie odpowiedzieć. Kryje się tu bowiem magia, tajemnica. Nie wiadomo, dlaczego mężczyzna nagle zakochuje się w kobiecie i dlaczego reżyser nagle zakochuje się w jakimś scenariuszu.

Może zafascynował pana koloryt tamtej epoki, którą odtwarza pan na ekranie z dużą pieczołowitością?

Rzeczywiście, mam do tego okresu niewytłumaczalną słabość. W latach 80., w sklepie z antykami kupiłem szablę pochodzącą z czasów admirała Nelsona, używaną przez angielskich marynarzy. Potem, gdy wyjeżdżałem z Sydney, wyciągałem tę szablę z pochwy, gdy wracałem - wsuwałem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3090

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament