Informacje
KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA
Informacje
Ahold na podbój Azji
Koninglijke Ahold NV, największa w Holandii sieć supermarketów i siódma w USA, zapowiedziała kampanię handlowego podboju Azji. Jak przyznał prezes Cees van der Hoeven ogłaszając w Zaandam pod Amsterdamem roczne wyniki, Azja stanowi nową oś rozwoju grupy, która zamierza znaleźć się w światowym peletonie tej branży. Zysk netto grupy pochodzący w połowie z USA zwiększył się w 1994 r. do 409, 5 mln guldenów (264 mln USD) z 343 mln głównie dzięki wzrostowi zysku operacyjngeo. Obroty zmieniły się w tym czasie nieznacznie: do 28, 98 mld z 27, 09 mld. Zdaniem prezesa -- przekształcenie Ahold w czołowego detalistę międzynarodowego jest absolutną koniecznością, jakkolwiek firma nie będzie dążyć do tego zbyt gorzączkowo. Perspektywy na 1995 r. są dobre, wszystkie wyniki powinny być lepsze od ubiegłorocznych. Eddy Moerk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta