Klient musi wiedzieć i widzieć
Jak znakować produkty wprowadzane na rynek
Klient musi wiedzieć i widzieć
To, że towary wprowadzane na rynek trzeba znakować, nie jest dla przedsiębiorców nowością. Jednak wejście Polski do UE nakłada na część z nich nowe obowiązki, zmieniają się też niektóre obowiązujące już wcześniej przepisy.
ZOFIA JÓŹWIAK
- Co musi być na opakowaniu
- Uproszczony sposób znakowania
- Akty prawne dotyczące znakowania produktów
Część nowych przepisów już weszła w życie, niektóre zaczną obowiązywać od 1 maja. Będzie też najprawdopodobniej kilka luk prawnych, bo rozporządzenia są dopiero przygotowywane.
ADRES I NAZWA
Podstawowe obowiązki dotyczące znakowania towarów wynikają wprost z prawa działalności gospodarczej (DzU z 1999 r. nr 101, poz. 1178 ze zm.). Art. 12 tej ustawy nakazuje zamieszczać na towarach bądź ich opakowaniach oznaczenie przedsiębiorcy będącego producentem towaru i jego adres. Niezbędne jest też podanie nazwy towaru oraz oznaczeń i informacji wymaganych innymi przepisami. Przepisów tych jest bardzo dużo - niektóre dotyczą poszczególnych produktów, inne wielu różnych grup towarów.
CE NA TOWARZE
Bardzo dużej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta