Handel to dużo więcej niż sprzedawanie
Peter Bernert, prezes EuroCommerce, organizacji zrzeszającej sieci i organizacje kupieckie w Unii Europejskiej
Handel to dużo więcej niż sprzedawanie
Czy rozszerzenie Unii oznacza jakieś poważne zmiany w europejskim handlu?
PETER BERNERT: W zasadzie nie, bo największe europejskie firmy handlowe już od dłuższego czasu działają w nowych krajach członkowskich. O ile wiem, zrozumienie dla roli handlu w gospodarce jest tu nawet lepsze niż w dawnej "15". Nowe kraje Unii doceniają też społeczne znaczenie handlu, który wchłonął dużą część osób tracących pracę w wyniku restrukturyzacji gospodarki.
Czy więc firmy handlowe z naszego regionu mogą liczyć na jakieś wsparcie z unijnych funduszy?
Handel w krajach UE nie dostaje żadnych subsydiów i nie sądzę aby to się teraz zmieniło. Zresztą EuroCommerce nie występuje o pomoc finansową. Bardziej liczyłbym na wsparcie związane z docenieniem roli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta