Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małe firmy potrzebują wiedzy o prawach rynku

20 września 2004 | Prawo | HF

Rozmowa z Cezarym Banasińskim, prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Małe firmy potrzebują wiedzy o prawach rynku

Rz: Niektóre firmy, zwłaszcza duże, mogą zmierzać do zmonopolizowania rynku w danej branży, czyli wyeliminowania konkurentów. Dlatego prawo chroni wolny rynek przed nieuczciwymi praktykami. Czy polscy przedsiębiorcy mają dostateczną wiedzę o tych przepisach?

Działania, jakie podejmujemy zarówno w interesie konsumentów, jak i konkurencji na rynku, staramy się opierać również na diagnozie społecznej. Służą temu m.in. badania socjologiczne. Coraz częściej korzystamy z nich, żeby rozpoznać, jakich informacji i edukacji potrzebują przedsiębiorcy oraz konsumenci. Wyniki ostatnich badań dotyczących świadomości konkurencji wśród menedżerów - przeprowadzonych na zlecenie Urzędu przez Instytut Badawczy IPSOS - pozwalają podzielić przedsiębiorców na dwie grupy. Większe firmy mają na ten temat sporą wiedzę. Zwykle dysponują wyspecjalizowaną obsługą prawną, która dostarcza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3335

Spis treści
Zamów abonament