Małe firmy potrzebują wiedzy o prawach rynku
Małe firmy potrzebują wiedzy o prawach rynku
Rz: Niektóre firmy, zwłaszcza duże, mogą zmierzać do zmonopolizowania rynku w danej branży, czyli wyeliminowania konkurentów. Dlatego prawo chroni wolny rynek przed nieuczciwymi praktykami. Czy polscy przedsiębiorcy mają dostateczną wiedzę o tych przepisach?
Działania, jakie podejmujemy zarówno w interesie konsumentów, jak i konkurencji na rynku, staramy się opierać również na diagnozie społecznej. Służą temu m.in. badania socjologiczne. Coraz częściej korzystamy z nich, żeby rozpoznać, jakich informacji i edukacji potrzebują przedsiębiorcy oraz konsumenci. Wyniki ostatnich badań dotyczących świadomości konkurencji wśród menedżerów - przeprowadzonych na zlecenie Urzędu przez Instytut Badawczy IPSOS - pozwalają podzielić przedsiębiorców na dwie grupy. Większe firmy mają na ten temat sporą wiedzę. Zwykle dysponują wyspecjalizowaną obsługą prawną, która dostarcza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta