Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie przegapić szansy

30 września 2004 | Ekonomia | LO
źródło: Nieznane

Eksport polskiej żywności do UE wymaga inwestycji i promocji

Nie przegapić szansy

W maju i czerwcu tego roku eksport polskiej żywności do krajów Unii Europejskiej wzrósł o ponad 40 procent w porównaniu do poprzednich miesięcy. Konkurujemy jakością i ceną, ale to nie wystarczy do utrzymania w najbliższych latach obecnego tempa wzrostu. Konieczne są inwestycje, zrzeszanie się producentów, zapewnienie dużych i jednorodnych dostaw oraz promocja.

Prognozy dla przemysłu spożywczego są dobre. Wielkość produkcji żywności plasuje nas na szóstym miejscu w UE, nasz rynek wart jest rocznie ponad 100 mld zł, a w ostatnich latach rozwija się w tempie 4,5 proc. rocznie - szybciej niż w dawnej "15" - gdzie ten wzrost wynosi 1,5 proc.

- W 2004 r. wzrost produkcji powinien sięgnąć 6,5 proc. - uważa profesor Roman Urban z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ).

W ciągu dwóch miesięcy po wejściu do Unii nasz eksport artykułów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3344

Spis treści
Zamów abonament