Kurs Europa
Kurs Europa
Międzynarodowy transport drogowy to jedna z branż, w których natychmiast po wstąpieniu Polski do UE zaczęły dokonywać się głębokie zmiany. Przed majem br. średni czas oczekiwania na odprawę celną przez samochody ciężarowe przewoźnicy szacowali na 12 - 16 godzin.
Często za przewozy międzynarodowe przewoźnicy otrzymują niskie, krajowe stawki
fot. MAREK MOCZULSKI
Po zniesieniu granic celnych na zachodzie i południu kierowcy uwolnieni zostali od udręki wyczekiwania w kolejkach, a firmy zyskały możliwość lepszego planowania przewozów i usprawnienia organizacji pracy. Obecnie w czasie kiedyś potrzebnym na 4 średnie kursy zagraniczne można wykonać ich co najmniej 5, a często nawet 6.
Ale jest i druga strona medalu. Skrócenie czasu przejazdów oznacza, że o tyle samo - i to z dnia na dzień - wzrosły moce przewozowe polskich firm transportowych. Sekretarz generalny Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek ocenia, że zwiększyły się one o blisko 40 proc.
- Brakuje frachtów. Zaczynamy szukać pracy dla naszych samochodów - przyznaje Bolesław Milewski, właściciel firmy Spedex pod Piłą i przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta