Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kurs Europa

30 września 2004 | Kolumna transportowa | GŁ
źródło: Nieznane

Transport drogowy Mniej niż 5 proc. firm nastawia się na przenoszenie części swej floty za granicę

Kurs Europa

Międzynarodowy transport drogowy to jedna z branż, w których natychmiast po wstąpieniu Polski do UE zaczęły dokonywać się głębokie zmiany. Przed majem br. średni czas oczekiwania na odprawę celną przez samochody ciężarowe przewoźnicy szacowali na 12 - 16 godzin.

Często za przewozy międzynarodowe przewoźnicy otrzymują niskie, krajowe stawki

fot. MAREK MOCZULSKI

Po zniesieniu granic celnych na zachodzie i południu kierowcy uwolnieni zostali od udręki wyczekiwania w kolejkach, a firmy zyskały możliwość lepszego planowania przewozów i usprawnienia organizacji pracy. Obecnie w czasie kiedyś potrzebnym na 4 średnie kursy zagraniczne można wykonać ich co najmniej 5, a często nawet 6.

Ale jest i druga strona medalu. Skrócenie czasu przejazdów oznacza, że o tyle samo - i to z dnia na dzień - wzrosły moce przewozowe polskich firm transportowych. Sekretarz generalny Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek ocenia, że zwiększyły się one o blisko 40 proc.

- Brakuje frachtów. Zaczynamy szukać pracy dla naszych samochodów - przyznaje Bolesław Milewski, właściciel firmy Spedex pod Piłą i przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3344

Spis treści
Zamów abonament