Chemia na kółkach
Chemia na kółkach
Uzgodniono szczegóły techniczne nowych norm czystości spalin Euro 4 i Euro 5. Na pokładach samochodów będą montowane małe chemiczne fabryczki.
- Normy czystości spalin
Jednostki spełniające normę EURO 4 są skomplikowane nawet jeśli wykorzystywana jest recyrkulacja spalin
Opracowanie silników spełniających normę EURO 4 to wydatek kilkudziesięciu mln Euro
Zawory dozujące AdBlue w silnikach z SCR
Producenci samochodów znaleźli miejsce na zbiornik AdBlue
Tłumik jest filtrem cząsstek stałych
W październiku 2005 roku nowo homologowane typy samochodów ciężarowych zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro 4â a trzy lata później Euro 5. Dla pojazdów mających homologację w momencie wejścia norm w życieâ obowiązek ich spełnienia przesunięto o rok. W porównaniu z Euro 3â w Euro 4 zmniejszono ilość tlenków azotu (NOx) z 5 do 3â5 g/kWh oraz emisję cząstek stałych (sadzy lub PM - od angielskiego particulate matter) z 0â1 do 0â02 g/kWh. Euro 5 jeszcze bardziej zaostrza limity - pozwala na emisję NOx nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta