Six Sigma, czyli sukces
Six Sigma, czyli sukces
Przedstawiciele DAF Trucks z Eindhoven i dyrektor Stuart Heys z Leyland Trucks (Leyland w północno- -zachodniej Anglii) twierdzą zgodnie, że zakład należący do Holendrów, a kierowany przez Heysa to jeden z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych w Europie w branży samochodowej.
Rozbudowana hala w zakładach Leylanda. Poniżej montaż.
Obie firmy - DAF i Leyland - należą do amerykańskiej Paccar z Bellevue pod Seattle, podobnie jak marki Foden (brytyjska), Peterbilt i Kenworth (amerykańskie). W 2003 r. Paccar wyprodukował na świecie rekordową liczbę ciężarówek - 93 tys., a pod względem finansowym był to jego drugi tak dobry rok w 98-letniej historii.
Spojrzenie wstecz
Związki DAF z Leylandem zaczęły się w 1986 r. od porozumienia o wspólnym marketingu lekkich pojazdów. Rok później Holendrzy przejęli brytyjską firmę, która zaczynała skromnie w 1896 r. od pierwszego drewnianego pojazdu mechanicznego napędzanego silnikiem, a doszła po drugiej wojnie do pozycji największego na świecie producenta ciężarówek i autobusów. Amerykanie weszli do Europy, kupując najpierw w 1980 r. markę Foden, a w 1996 r. DAF i belgijski zakład podzespołów w Westerloo. Foden to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta