Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Six Sigma, czyli sukces

30 września 2004 | Kolumna transportowa | PR
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Ciężarówki Wizyta w fabryce DAF w Leyland

Six Sigma, czyli sukces

Przedstawiciele DAF Trucks z Eindhoven i dyrektor Stuart Heys z Leyland Trucks (Leyland w północno- -zachodniej Anglii) twierdzą zgodnie, że zakład należący do Holendrów, a kierowany przez Heysa to jeden z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych w Europie w branży samochodowej.

Rozbudowana hala w zakładach Leylanda. Poniżej montaż.

Obie firmy - DAF i Leyland - należą do amerykańskiej Paccar z Bellevue pod Seattle, podobnie jak marki Foden (brytyjska), Peterbilt i Kenworth (amerykańskie). W 2003 r. Paccar wyprodukował na świecie rekordową liczbę ciężarówek - 93 tys., a pod względem finansowym był to jego drugi tak dobry rok w 98-letniej historii.

Spojrzenie wstecz

Związki DAF z Leylandem zaczęły się w 1986 r. od porozumienia o wspólnym marketingu lekkich pojazdów. Rok później Holendrzy przejęli brytyjską firmę, która zaczynała skromnie w 1896 r. od pierwszego drewnianego pojazdu mechanicznego napędzanego silnikiem, a doszła po drugiej wojnie do pozycji największego na świecie producenta ciężarówek i autobusów. Amerykanie weszli do Europy, kupując najpierw w 1980 r. markę Foden, a w 1996 r. DAF i belgijski zakład podzespołów w Westerloo. Foden to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3344

Spis treści
Zamów abonament