Pożytki dla obywatela z reformy administracji rządowej
Pożytki dla obywatela z reformy administracji rządowej
O reformie administracji rządowej jest w Polsce dość głośno już od 1980 roku. Dla wielu osób nawet dość uważnie śledzących problematykę restrukturyzacji zarządzania państwem temat ten mógł stać się nawet w pewnym stopniu wyeksploatowany, zwłaszcza że obywatele nie odczuwają np. efektów rzeczywistych reform (już przeprowadzanych w 1981 i 1987 roku) , tak jak np. w przypadku wprowadzonej za rządu Mieczysława Rakowskiego ustawy o działalności gospodarczej, która była wymierną istotną zmianą w stosunku do wcześniejszych PRL-owskich warunków.
Obecnie w środowiskach polityków i w mediach dość często poruszany jest problem
reformy resortów gospodarczych.
Konieczność tej reformy jest spóźnioną kontynuacją i logiczną konsekwencją odchodzenia od modelu rządzenia państwem okresu PRL-u, kiedy to w warunkach nakazoworozdzielczego systemu istniała znaczna liczba ministerstw i urzędów centralnych zorientowanych na działowo-gałęziowe, a nawet branżowe kierowanie. Sposób zorganizowania niektórych resortów oparty owąskie kategorie administrowanych zadań usługowoprodukcyjnych znajdujemy również w obecnej strukturze. Przyjmując doświadczenia sprawnie rządzonych krajów, że na szczeblach najwyższego kierownictwa rządowego powinny być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta