Rzeczpospolita Czytelników; 23.11.2004 r.
Reklama jako koszty
- Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
- Poprzednie odcinki
Przedstawiamy relację z dyżuru telefonicznego, który odbył się wczoraj w naszej redakcji. Tematem były problemy związane z wydatkami na reprezentację, reklamę i marketing oraz możliwością uznania ich za koszty w podatku dochodowym od osób prawnych. Na pytania czytelników odpowiadał Piotr Żarski, radca prawny, szef Zespołu CIT firmy Deloitte.
Czy umieszczenie logo lub znaku towarowego firmy na urządzeniach albo wyposażeniu o niewielkiej wartości, przekazywanych punktom sprzedaży do nieodpłatnego korzystania, ma znaczenie z punktu widzenia kosztów w CIT?
Tak, gdyż władze skarbowe zwykle traktują przekazane urządzenie lub wyposażenie jako materiał reklamowy. Konsekwentnie powinny zastosować klasyfikację podatkową właściwą dla materiałów reklamowych eksponowanych publicznie, co oznacza możliwość uznania całości poniesionych wydatków za koszty uzyskania przychodu.
W jaki sposób dokumentować takie przekazanie? Czy może być ono dokonane bez umowy w formie pisemnej?
Przepisy podatkowe nie zawierają wymogu, aby tego rodzaju umowa była zawarta w formie pisemnej. Zresztą w praktyce gospodarczej udostępnienie urządzeń często odbywa się bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta