Znaki towarowe - identyczne czy podobne
Temat tygodnia
Znaki towarowe - identyczne czy podobne
Żelazną zasadą prawa własności przemysłowej jest to, że w obrocie nie powinny się pojawiać dwa znaki różnych przedsiębiorców, które konsument myliłby ze sobą, kupując konkretne produkty. Zastosowanie tej zasady w praktyce wymaga jednak pewnej wprawy.
Rys. Rafał Piekarski
PAWEŁ WRZEŚNIEWSKI
Podobieństwo i identyczność znaków ma dla przedsiębiorców znaczenie:
- w Urzędzie Patentowym, gdy firma chce zarejestrować znak towarowy albo broni się przed unieważnieniem znaku już zarejestrowanego,
- w sądzie, gdy przedsiębiorca pozwał konkurenta, który narusza jego prawa ze znaku albo sam został w takiej sprawie pozwany.
ZNAKOWE ABC
W zasadzie znakiem towarowym może być wszystko, co da się graficznie wyrazić. I choć sprawa jest cały czas mniej lub bardziej dyskutowana, znakami towarowymi bywają nie tylko słowa i emblematy, ale i formy przestrzenne, dźwięki, zapachy.
Znak towarowy można, choć nie trzeba rejestrować. Rejestracja kosztuje, ale i daje firmie określone korzyści, wzmacniając ochronę wynikającą z przepisów. Jednak
nawet zarejestrowany znak nie
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta