Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znaki towarowe - identyczne czy podobne

23 listopada 2004 | Dobra firma | PW
źródło: Nieznane

FIRMA W SĄDZIE

Temat tygodnia

Znaki towarowe - identyczne czy podobne

Żelazną zasadą prawa własności przemysłowej jest to, że w obrocie nie powinny się pojawiać dwa znaki różnych przedsiębiorców, które konsument myliłby ze sobą, kupując konkretne produkty. Zastosowanie tej zasady w praktyce wymaga jednak pewnej wprawy.

Rys. Rafał Piekarski

PAWEŁ WRZEŚNIEWSKI

Podobieństwo i identyczność znaków ma dla przedsiębiorców znaczenie:

  • w Urzędzie Patentowym, gdy firma chce zarejestrować znak towarowy albo broni się przed unieważnieniem znaku już zarejestrowanego,

  • w sądzie, gdy przedsiębiorca pozwał konkurenta, który narusza jego prawa ze znaku albo sam został w takiej sprawie pozwany.

    ZNAKOWE ABC

    W zasadzie znakiem towarowym może być wszystko, co da się graficznie wyrazić. I choć sprawa jest cały czas mniej lub bardziej dyskutowana, znakami towarowymi bywają nie tylko słowa i emblematy, ale i formy przestrzenne, dźwięki, zapachy.

    Znak towarowy można, choć nie trzeba rejestrować. Rejestracja kosztuje, ale i daje firmie określone korzyści, wzmacniając ochronę wynikającą z przepisów. Jednak

    nawet zarejestrowany znak nie

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3388

Spis treści

Matura z Rzeczpospolitą

Zamów abonament