Europejczycy wydadzą mniej na ubrania
Ubrania już tanieją. W zeszłym roku, wyprzedzając konkurencję z Dalekiego Wschodu, ceny odzieży spadły w Europie średnio o 4 procent. - W tym roku będzie to kolejne 5 proc. - mówi Denis Audet z Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), która przygotowała raport o skutkach otwarcia rynku tekstylnego. W skali Europy oszczędności w wydatkach sięgną ponad 25 miliardów euro rocznie. Tyle konsumenci będą mogli przeznaczyć na inne towary i usługi. Co kupią? OECD na razie nie potrafi tego przewidzieć.
Najbardziej na otwarciu rynku skorzystają ci, którzy mają stosunkowo niewielkie dochody. W krótkim czasie Chińczycy mogą podbić europejski rynek podstawowej odzieży: bielizny, spodni, koszulek, kurtek. Wygrywają z europejską konkurencją nie tylko dzięki o wiele niższym kosztom pracy, ale także rodzimej bawełnie. Już teraz tam, gdzie otwarcie rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta