Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na złamanie karku

14 stycznia 2005 | Sport | PW
źródło: Nieznane

Kiedyś w Rajdzie Dakar startowało się dla przygody i dumy z ukończenia wyścigu dzięki wytrwałości, dobrej nawigacji i intuicji. Dziś liczy się przede wszystkim szybkość, a najlepsi motocykliści wykańczają się w walce o zwycięstwo Na złamanie karku Wciągu ostatnich trzech miesięcy na trasach motocyklowych rajdów terenowych zginęły dwie legendy tego sportu. Francuz Richard Sainct nie przeżył upadku podczas wrześniowego Rajdu Faraonów w Egipcie, a jego przyjaciel, Włoch Fabrizio Meoni, zginął we wtorek na mauretańskiej pustyni, w drodze do Dakaru. - Albo ja się starzeję, albo wszyscy dookoła powariowali. Jeździmy coraz szybciej - narzekał Meoni, dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar, w jednym z ostatnich wywiadów. Na tym motocyklu jechał Fabrizio Meoni (c) AP /BERNARD PAPON

 Od 1997 roku i śmierci Francuza Jeana-Pierre'a Leduca Dakar, wybierając swoje ofiary, omijał motocyklistów. Śmiertelne wypadki przytrafiały się w tym czasie tylko kierowcom samochodów i towarzyszącym im pilotom. Tegoroczny rajd przypomniał startującym na motorach, czym ryzykują: kilkanaście godzin przed śmiercią Meoniego, w szpitalu w Alicante zmarł Hiszpan Jose Manuel Perez, ciężko ranny w wypadku trzy dni wcześniej.

Ślad na piasku

- Ten rajd ma najwyższy na świecie współczynnik trudności. Każdy, kto tu przyjeżdża, zdaje sobie sprawę z tego, w co się pakuje - mówi "Rz" Jacek Czachor, jeden z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3431

Spis treści

Ekonomia

4,9 mln osób w bankowości elektronicznej
Airbusy do kontroli
Amerykański certyfikat
Argentyna: nowa oferta
Aro dla policji za 6,6 mln zł
Bank BPH: obligacje za 3 mld euro
Bez przejęć nie da rady
Bruksela o motoryzacji
Budżet zyskał, polis też przybyło
Bumar ładuje magazynki
CEZ zniżkuje
Can-Pack: fabryka w Rumunii
Chiny: więcej aut i inwestycji
Citigroup nie chce do Europy
Czas konsolidacji
Czekają na miliard
Droższa ropa
Długoterminowa inwestycja
EADS: lokalizacja w USA
EBC: będzie ożywienie
Ekocem przestawi się na kolej
Elektrim znów ma kłopot
Energa: bez decyzji personalnych
Europejczycy wydadzą mniej na ubrania
FT: grzywna podwojona
Fiat: 306 tys. aut z Polski
Finlandia Polska: większe wpływy i zysk
Folie na parkiet
Fundusze zainteresowane debiutantami
GM bez lokomotyw
Graal: minimalna cena zapisów to 15 zł
Grudniowe spłaty
Infineon: straty na USD
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Katar inwestuje
Konieczne duże inwestycje
Kurs i obroty w górę
LSE: rozmowy bez ceny
Lotos obniża ceny
Merrill Lynch pozytywnie o Polsce
Miało być zaraz, będzie później
Miało nie być redukcji w TP SA
Mittal rozmawia w Chinach
Mlekpol: rekordowy skup mleka
Motorola: Zafirovski odchodzi
Na celowniku 15 mld zł
Nerwowy dzień
Nie dostaną, ale kupią
Niemcy: wzrost z deficytem
Nowy zakład Ceramiki Paradyż
Offset zmaga się z rzeczywistością
Optymizm bankowców
PKO BP: wyższy rating
PZL Świdnik: śmigłowce do Indonezji
Podobno już rozmawiamy tanio
Precedensowe moratorium
Prezesi ukarani za wyniki
Przez promocję do kontraktów
RMF FM - nowe logo na 15-lecie
Rachunek strat i korzyści
Radio: większe wpływy z reklam
Rozliczeniowy zawrót głowy
Ruszył fundusz parasolowy Skarbca
Rynek niech ustala, minister skontroluje
SPÓŁKI GIEŁDOWE
USA: zmalał deficyt budżetu
Zamów abonament