Bank bez placówek
Pierwszy w pełni internetowy bank - taki, w którym obsługa klientów odbywała się wyłącznie za pośrednictwem sieci - powstał w Stanach Zjednoczonych niewiele ponad dziesięć lat temu. Bardzo szybko okazało się, że jest to rozwiązanie wygodne nie tylko dla klientów prywatnych, ale i dla firm.
W Polsce rozwój tego typu bankowości zaczął się nieco później niż na świecie, lecz staje się ona coraz bardziej popularna. Paweł Wroński w swojej książce przedstawia różne rodzaje wykorzystywanych w przedsiębiorstwach bankowych usług elektronicznych. Podaje, jakim sprzętem powinna dysponować firma, żeby z nich korzystać, i jakie zlecenia może w ten sposób przekazywać bankowi. Zwraca także uwagę na koszty, jakie się z tym wiążą - oraz na wymogi bezpieczeństwa, jakim powinno odpowiadać świadczenie usług w tej formie.
Rz "Bankowość elektroniczna dla firm", Paweł Wroński, Warszawa 2004, CeDeWu

![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
