Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakupy pod wpływem reklamy

26 lutego 2005 | Prawo | HF
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Zakupy pod wpływem reklamy Jaka reklama pomaga w zakupach, a jaka może wprowadzać w błąd? Na co trzeba zwrócić uwagę, żeby nie dać się zwieść reklamowym zapewnieniom? Co warto wiedzieć o dopuszczalnej obecnie reklamie porównawczej, która pozwala konsumentom ocenić oferty producentów i dokonać przemyślanego zakupu? Jakie informacje mogą znaleźć się w takiej reklamie? Na te i inne pytania czytelników dotyczące reklamy odpowiadali w piątek eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Anna Sobczak i Olesia Frączek. Anna Sobczak (c) MICHAŁ SADOWSKI Olesia Frączek (c) MICHAŁ SADOWSKI Jak traktować reklamę, w której producent (mój konkurent) zapewnia, że jest liderem na rynku danych towarów, używa określeń: "numer 1", "największy w kraju"?

Treść tej reklamy nie musi prowadzić do uznania jej za czyn nieuczciwej konkurencji. Jeżeli reklama posługuje się określeniami typu najlepszy, najładniejszy itd., których nie można zweryfikować w rzeczywistości, to mamy do czynienia z tzw. reklamą przesadną,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3468

Spis treści

Ekonomia

823 mln euro dopłat
Agencja spłaciła zaległości
Albo podwyżka, albo kredyty
Alliance & Leicester: trochę lepiej
Ambitne plany Boryszewa
Aramco chce chińską rafinerię
BAE sprzedaje udziały w Saabie
Belgacom zwiększa zyski
Bliżej obniżki stóp procentowych
Brytyjczycy wydają mniej
Bumar: lepsze wyniki
Chodorkowski odrzuca oskarżenia
Doładowanie telefonu z konta bankowego
Drewno do zbadania
Droga ropa szkodzi
Dwuwładza w Erze
Era dwuwładzy
Festiwal rekordów
Generali podwaja zysk
Japonia: Sumitomo się wycofuje
KE zapyta konkurentów Microsoftu
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kara dla Wienerbergera
Kosztowny pośrednik
Krosno: większa dywidenda
L'Oreal podwaja sprzedaż w Chinach
Lepsze narzędzie dla inwestorów
Lepsze wyniki Santander Central Hispano
Lepsze wyniki gospodarki USA
Lepszy wynik DI BRE Banku
MFW sprzeda złoto
Magazyny i rurociągi w jednej firmie
Narzekają producenci rolni i pośrednicy
Niedosyt po debacie
Ochroniarze w akcji
Ofiara spisku?
Pirelli: większe zyski
Polfa Kutno żegna giełdę
Porozumienie w sprawie FSO
Pracownicy Fiata zarobią więcej
Rekordy przy ogromnych obrotach
Rekordy u sąsiadów
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samsung zainwestuje 2,1 mld USD
Sankyo kupi Daiichi
Spokojny sen
Szef France Telecom nowym ministrem Francji
Trzeba zadbać o konkurencję
Twórcy trwają przy swoim
Udziałowcy dostaną dywidendę
Utracone bogactwo narodów
Washington Post zarobił więcej
Wielkie redukcje w Mittal Steel
Wigometr: przybyło optymistów
Wyższa inflacja w Niemczech
Zaklinanie ropy
Zarobić na inwestorze
Złomrex walczy o zakład
Śledztwa w sprawie Air Polonii
Zamów abonament