Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wybrać znak towarowy

01 marca 2005 | Dobra firma | PW

UWAGA NA WYJĄTKI W OZNACZANIU TOWARÓW Jak wybrać znak towarowy Wybór znaku towarowego to zadanie nie tylko marketingowe. Trzeba też pamiętać o wymogach prawnych. A te sprawiają, że nie każde oznaczenie może posłużyć do odróżniania firmowych produktów od oferty konkurencji.

Znakiem towarowym może być oznaczenie, które da się przedstawić w sposób graficzny. Warunek: musi nadawać się do odróżniania towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innego przedsiębiorstwa. Jako przykłady znaków towarowych prawo własności przemysłowej (DzU z 2003 r. nr 119, poz. 1117 z późn. zm.) wylicza: wyrazy, rysunki, ornamenty, kompozycje kolorystyczne, formy przestrzenne (w tym formy towaru lub opakowania), a także melodie i inne sygnały dźwiękowe.

Jednak wybór właściwego oznaczenia to zadanie tylko z pozoru proste. Aby naprawdę wiedzieć, co może, a co nie może być znakiem towarowym, trzeba poznać całe mnóstwo wyjątków.

Znakiem towarowym nie może zostać oznaczenie: - które nie ma dostatecznych znamion odróżniających;

Oznacza to, że znak musi być formą na tyle indywidualną, że odbiorcy widząc go, słysząc czy czując (w przypadku znaków zapachowych, bo i takie są niekiedy dopuszczalne), będą w stanie skojarzyć go z produktami danego przedsiębiorcy.

Prawo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3470

Spis treści

Ekonomia

Balcerowicz broni paktu stabilizacji
Bogdanka najlepsza
Czas optymistów, czas pesymistów....
Danske Bank: zgoda na przejęcia w Irlandii
Dużo więcej na marketing
Dwa zarządy i dwie rady
Dwadzieścia smoków polskiej gospodarki
Dług Argentyny: Zgoda europejskich wierzycieli
EADS: cysterny dla Wielkiej Brytanii
Eksport bije rekordy
Eurostrefa: spadek zaufania i inflacji
Fiat: mniejsza strata
Fundusz Merrill Lynch w sprzedaży
GM: średniaki z Opla
Graal: rośnie zysk
Górnicy nie chcą prywatyzacji
HSBC: 66 centów dywidendy na akcję
Handel z przeszkodami
Holendrzy sprzedadzą część akcji
Hygienika w nowej siedzibie
Inflacja znowu pod kontrolą
Inwestycja Polimeksu-Mostostal
Jeden bilans dobry, drugi zły
Jukos: skutki werdyktu
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Lepsze wyniki spółek informatycznych
Metale znowu w górę
Nadeszła korekta
Nie ma kompromisu, nie ma handlu
Niepewna przyszłość producentów leków
Niższe stopy na Słowacji
Nordea Bank na plusie
Nowy biurowiec za ponad 150 milionów złotych
Nowy wniosek Maxera
Nykredit: gorsze wyniki
Państwo wspiera głównie molochy
Pearson: wina Pingwina
Po dwóch latach strat 185,2 mln zł zysku netto
Pomoc musi być efektywniejsza
Pomogła giełda
Pożyczka zamiast emisji
Protest związkowców z Izusu Motors
Przelew w tym tygodniu
Rolnicy blokują drogi i stolicę
Ropa codziennie droższa
Ropa popłynie do Brodów
Rosja: więcej inwestycji
Rozczarowanie wynikami
Rośnie Grupa Muszkieterów
Rumuni nie będą już milionerami
Rusza produkcja w Kolinie
SPÓŁKI GIEŁDOWE
SSN: nowe urządzenie
Skody do wymiany
Taniej w weekendy
Telefonica: rekordowy zysk
Tym razem są zainteresowani
USA: spadek dochodów
Umowa z Nokią
VW: konkurent logana
WestLB: znowu strata
Wzrost zysku Porsche
Zbankrutował Beton-Stal
Zboże coraz tańsze
Zgoda dla 35 zakładów
Zmiany we władzach Polcoloritu
Złoty wciąż mocny
Zamów abonament