Jak wybrać znak towarowy
Znakiem towarowym może być oznaczenie, które da się przedstawić w sposób graficzny. Warunek: musi nadawać się do odróżniania towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innego przedsiębiorstwa. Jako przykłady znaków towarowych prawo własności przemysłowej (DzU z 2003 r. nr 119, poz. 1117 z późn. zm.) wylicza: wyrazy, rysunki, ornamenty, kompozycje kolorystyczne, formy przestrzenne (w tym formy towaru lub opakowania), a także melodie i inne sygnały dźwiękowe.
Jednak wybór właściwego oznaczenia to zadanie tylko z pozoru proste. Aby naprawdę wiedzieć, co może, a co nie może być znakiem towarowym, trzeba poznać całe mnóstwo wyjątków.
Znakiem towarowym nie może zostać oznaczenie: - które nie ma dostatecznych znamion odróżniających;
Oznacza to, że znak musi być formą na tyle indywidualną, że odbiorcy widząc go, słysząc czy czując (w przypadku znaków zapachowych, bo i takie są niekiedy dopuszczalne), będą w stanie skojarzyć go z produktami danego przedsiębiorcy.
Prawo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta