Na własny rachunek pod szyldem partnera
Dwie firmy podpisują umowę. Jedna, dawca, zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz drugiej, wchodzącej do sieci. Usługi te polegają na przeprowadzaniu szkoleń, bieżącym wspieraniu, organizowaniu kampanii reklamowych i public relations, a także zajmowaniu się zaopatrzeniem i obsługą administracyjno-finansową sieci.
Z kolei druga firma zobowiązuje się do prowadzenia przedsiębiorstwa na własny rachunek i we własnym imieniu według wymagań dawcy. Za korzystanie ze świadczeń wnosi stosowne opłaty proporcjonalne do uzyskiwanych zysków. Najczęściej jest to jednorazowa opłata wstępna, tzw. opłata licencyjna, oraz cykliczne opłaty bieżące. Czasem opłata wstępna i bieżąca wliczana jest w cenę dostarczanych przez dawcę towarów. Takie rozwiązanie umożliwia przystąpienie do systemu podmiotom niedysponującym w danej chwili odpowiednio wysokim zapleczem finansowym. Chcąc przyłączyć się do sieci, firma musidysponować niezbędnym kapitałem własnym na zakup lub wynajem lokalu oraz wyposażenia.
Umowa franchisingu jest umową nienazwaną, o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta