Pochwała dla PKN Orlen
Międzynarodowa agencja ratingowa Fitch Ratings ocenia, że nowa strategia na rynku detalicznym, jaką przygotował PKN Orlen, stwarza zarówno szanse, jak i wyzwania dla spółki. Koncern, który jest największą w kraju firmą paliwową, przedstawił w ubiegłym tygodniu plan zahamowania spadku udziału w rynku detalicznym i stopniowego zwiększenia sprzedaży. Orlen chce paliwa sprzedawać na stacjach o bardzo wysokim standardzie oraz nieco niższym - dla klientów mniej zasobnych i stąd pomysł wprowadzenia nowej marki. - Taka strategia ułatwi oszacowanie, jak duże nakłady będą potrzebne na każdy z tych rodzajów stacji - mówi Arkadiusz Wicik z Fitch Ratings. - Łatwiej będzie też określić i wybrać najbardziej odpowiednie dla nich lokalizacje - dodał. Według strategii, PKN Orlen zamierza przeznaczyć na inwestycje w sieć detaliczną po ok. 380 mln zł rocznie.
A.ŁA.