Popraw warunki, zapłacisz mniej
Przepisy regulujące podstawowe obowiązki pracodawców w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy odnoszą się do wszystkich. Pracodawcy i osoby kierujące zakładem w ich imieniu muszą wykazać się wiedzą na temat ciążących na nich powinności i przepisów w zakresie ochrony pracy. W przeciwnym razie mogą narazić się nie tylko na konsekwencje finansowe, związane z odpowiedzialnością odszkodowawczą wobec pracowników, ale i ponieść surowe konsekwencje karne.
Obowiązki pracodawców i innych organizatorów pracyPrawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przewidziane jest w art. 66 konstytucji oraz art. 15 i 94 kodeksu pracy. Podstawowe zadania przedsiębiorców i przełożonych są uregulowane w kilku rozdziałach działu dziesiątego kodeksu. Z art. 207 - 209 kodeksu wynika, że pracodawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie. Ustawowy obowiązek ochrony zdrowia i życia pracowników powinien być wykonywany przez:
> organizowanie pracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
> zapewnianie przestrzegania przepisów i zasad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta